Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 18.11.2024 01:19:05
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 18.09.2024 21:20:47
HÜBAP Son Veri Güncelleme Tarihi : 18.11.2024 18:52:53
Kişisel Bilgiler
DR. ÖĞR. ÜYESİ FATMA ŞEYMA DOĞAN
- E-posta: fsdogan@harran.edu.tr
- Adres: -
- İş Tel (Dahili): 0 (414) 318 30 00 / 3662
- Bağlı Birimi : İngiliz Dili Eğitimi
- Web Adresi: https://havis.harran.edu.tr/fsdogan
Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Doktora
2012 - 2016
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/İNGİLİZCE EĞİTİMİ (DR)/
Tez Adı: Citation practices in academic discourse: A comparison of native speakers’xx and non-native speakers’xx phd and ma theses in English language education majors
Doktora
2013 - 2021
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ/SOSYAL HİZMET (DR) (CUMHURİYET ÜNİV. ORTAK)/
Tez Adı: Sosyal hizmet uzmanlarının sosyal hizmette teori ve pratik uyumluluğuna yönelik görüşleri: bir ölçek geliştirme ve uygulama çalışması
Yüksek Lisans
2009 - 2011
GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
GAZİANTEP EĞİTİM FAKÜLTESİ/YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/
Tez Adı: Supporting self-efficacy and learner autonomy in relation to academic success in EFL classrooms (a case study)
Lisans
2005 - 2009
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ/YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PR. (İNGİLİZCE)/
Tez Adı: ---
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
- 2009 - 2017
- ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
- REKTÖRLÜK / YABANCI DİLLER BÖLÜMÜ
- DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
- 2017 -
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ / YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
YÖNETİMSEL GÖREVLER
- Bölüm Başkanı
- 2020 - 2023
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
- Bölüm Başkanı
- 2023 -
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
- Bölüm Başkanı
- 2017 -
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
- Anabilim Dalı Başkanı
- 2017 - 2019
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
- Arş. Uyg. Merkezi Müdürü
- 2017 - 2019
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
- Bölüm Başkanı
- 2017 - 2019
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
- Anabilim Dalı Başkanı
- 2022 - 2025
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
Yönetilen tez bilgisi bulunamadı.
Dersler
VERİLEN DERSLER
Yazma Becerileri I,2023-2024,Lisans (İngilizce)
Öğretmenlik Uygulaması I,2023-2024,Lisans (İngilizce)
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I,2023-2024,Lisans (İngilizce)
İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları,2023-2024,Lisans (İngilizce)
Çeviri,2023-2024,Lisans (İngilizce)
Dil Edinimi,2022-2023,Lisans (İngilizce)
İngilizce Öğretiminde Drama,2022-2023,Lisans (İngilizce)
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi II,2022-2023,Lisans (İngilizce)
Sözlü İletişim Becerileri II,2022-2023,Lisans (İngilizce)
İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları,2022-2023,Lisans (İngilizce)
Öğretmenlik Uygulaması II,2022-2023,Lisans (İngilizce)
Yazma Becerileri I,2022-2023,Lisans (İngilizce)
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I,2022-2023,Lisans (İngilizce)
Öğretmenlik Uygulaması I,2022-2023,Lisans (İngilizce)
Yazma Becerileri II,2020-2021,Lisans (İngilizce)
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi II,2020-2021,Lisans (İngilizce)
İngilizce Öğretiminde Drama,2020-2021,Lisans (İngilizce)
Yazma Becerileri I,2020-2021,Lisans (İngilizce)
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I,2020-2021,Lisans (İngilizce)
İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları,2020-2021,Lisans (İngilizce)
Yazma Becerileri I,2019-2020,Lisans (İngilizce)
Yazma Becerileri II,2019-2020,Lisans (İngilizce)
İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları,2019-2020,Lisans (İngilizce)
Dil Edinimi,2019-2020,Lisans (İngilizce)
Yazma Becerileri II,2018-2019,Lisans (İngilizce)
Yazma Becerileri I,2018-2019,Lisans (İngilizce)
Yabancı Dil I,2018-2019,Lisans (İngilizce)
YABANCI DİL,2013-2014,Önlisans (İngilizce)
MESLEKİ YABANCI DİL,2013-2014,Önlisans (İngilizce)
YABANCI DİL,2013-2014,Lisans (İngilizce)
YABANCI DİL,2013-2014,Lisans (İngilizce)
YABANCI DİL,2012-2013,Önlisans (İngilizce)
YABANCI DİL,2012-2013,Lisans (İngilizce)
YABANCI DİL,2012-2013,Lisans (İngilizce)
YABANCI DİL,2011-2012,Önlisans (İngilizce)
YABANCI DİL,2011-2012,Lisans (İngilizce)
YABANCI DİL,2011-2012,Lisans (İngilizce)
YABANCI DİL,2010-2011,Önlisans (İngilizce)
MESLEKİ YABANCI DİL,2010-2011,Önlisans (İngilizce)
MESLEKİ YABANCI DİL,2009-2010,Önlisans (İngilizce)
YABANCI DİL,2009-2010,Önlisans (İngilizce)
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : An Analysis of Primary School Teacher Candidates’ Perceptions of Foreign Language Teaching Anxiety
Dergi Adı : Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
Cilt : 10
ISSN : 2149-5602
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : Pre-service Teachers’ Views about English as a Foreign Language Courses through Distance Education
Dergi Adı : Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Cilt : 24
ISSN : 1309-6672
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : TÜRKÇE YAZIM EĞİTİMİNİN İDARİ PERSONELİN RESMİ YAZIŞMA NİTELİKLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Dergi Adı : Tarih Okulu Dergisi
Cilt : 15
ISSN : 1308-5298
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : Dilemmas in Teaching English in Multigrade Classrooms: Classroom Teachers’ Perceptions on English as a Foreign Language Course
Dergi Adı : Novitas Royal Research on Youth and Language
Cilt : 14
ISSN : 1307-4733
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : An investigation of the citation transformation types in M.A. and PhD theses
Dergi Adı : International Journal for Educational Integrity
Cilt : 14
ISSN : 1833-2595
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : A Comparison of Turkish and English L1 Writers’ Citation Practices in Doctoral and Master’s Theses
Dergi Adı : Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 20
ISSN : 2148-7758
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : Listening to ELT teachers’ voices: Perceptions of personal professional development in relation to their gender, teaching experience and institutions.
Dergi Adı : Journal of Education and Social Policy
Cilt : 2
ISSN : 2375-0782
Yayın Tarihi : 2015
Makale Adı : Are we Consuming Goods or Cultural Values through Commercials? A study on Television Advertisements on Communication Service Providers
Dergi Adı : Galatasaray Üniversitesi İleti-ş-im Dergisi
Cilt : 0
ISSN : 1305-2411
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : Okul Öncesi Türk Çocuklarının Birleşik İsimleri Kavrayışı Comprehension of Compound Nouns by Turkish Speaking Pre school Children
Dergi Adı : Turkish Studies
Cilt : 8
ISSN : 1468-3849
Yayın Tarihi : 2013
Makale Adı : Supporting Self efficacy and Learner Autonomy in Relation to Academic Success in EFL Classrooms A Case Study
Dergi Adı : Theory and Practice in Language Studies
Cilt : 1
ISSN : 1799-2591
Yayın Tarihi : 2011
Makale Adı : An Analysis of Primary School Teacher Candidates’ Perceptions of Foreign Language Teaching Anxiety
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Conceptual and Practical Aspects of Digital Formative Assessment in EFL Writing: Affordances and Challenges
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :
Makale Adı : TÜRKÇE YAZIM EĞİTİMİNİN İDARİ PERSONELİN RESMİ YAZIŞMA NİTELİKLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ1
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı :
Makale Adı : PRE-SERVICE TEACHERS’VIEWS ABOUT ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE COURSES THROUGH DISTANCE EDUCATION
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Dilemmas in teaching English in multigrade classrooms: Classroom teachers’ perceptions on English as a foreign language course.
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 14
Makale Adı : A Comparison of Turkish and English L1 Writers’ Citation Practices in Doctoral and Master’s Theses
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı :
Makale Adı : AN ACTION RESEARCH STUDY INTO THE ELT UNDERGRADUATE STUDENTS’RESEARCH ENGAGEMENT: PROCESSES AND CHALLENGES
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı :
Makale Adı : An investigation of the citation transformation types in MA and PhD theses
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı : 8
Makale Adı : Listening to ELT Teachers’ Voices: Perceptions of Personal Professional Development in Relation to Their Gender, Teaching Experience and Institutions
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı : 5
Makale Adı : ROLE OF MENTORING IN ELT TEACHER CANDIDATES’PROFESSIONAL DEVELOPMENT
Yayın Tarihi : 2014
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Are we Consuming Goods or Cultural Values through Commercials? A study on Television Advertisements on Communication Service Providers
Yayın Tarihi : 2014
Atıf Sayısı :
Makale Adı : COMPREHENSION OF COMPOUND NOUNS BY TURKISH SPEAKING PRE-SCHOOL CHILDREN.
Yayın Tarihi : 2013
Atıf Sayısı : 2
Makale Adı : Supporting Self-efficacy and Learner Autonomy in Relation to Academic Success in EFL Classrooms (A Case Study).
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 168
Bildiri Adı : Classroom teachers’ perceptions on teaching English as an L2 course
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : DOĞAN FATMA ŞEYMA,ÇAPAN SEYİT AHMET,CİĞERCİ FATİH MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 27.06.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :29.06.2019
Basım Tarihi :29.06.2019
Bildiri Adı : AN ACTION RESEARCH STUDY INTO THE ELT UNDERGRADUATESTUDENTS’ RESEARCH ENGAGEMENT: PROCESSES ANDCHALLENGES
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : YAĞIZ OKTAY,DOĞAN FATMA ŞEYMA,AKALIN SUNA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 02.09.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :06.09.2018
Basım Tarihi :26.12.2018
Bildiri Adı : CITATION PRACTICES IN ACADEMIC DISCOURSE: A COMPARISON OF NATIVE SPEAKERS’ AND TURKISH SPEAKERS’ PhD AND MA THESES IN ENGLISH LANGUAGE EDUCATION MAJORS
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : DOĞAN FATMA ŞEYMA,YAĞIZ OKTAY,KAÇAR IŞIL GÜNSELİ
Alan Bilgisi :Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Dilbilimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 18.09.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :24.09.2017
Basım Tarihi :25.12.2017
Ulusal - Uluslararası Grafiği
Toplam Kitap Sayısı : 3
Kitap Adı : Disciplinary Academic Writing: Affordances and Challenges
Yazar Adı : KAÇAR IŞIL GÜNSELİ, DOĞAN FATMA ŞEYMA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>İngiliz Dili Eğitimi>İngiliz Dili Eğitimi>İngiliz Dili Eğitimi>İngiliz Dili Eğitimi
Yayın Evi : İksad Publishing House
Yayın Dili :İngilizce
ISBN :978-625-367-289-8
Basım Türü :Elektronik
YIL :2023
Kitap Adı : Digitalizing English Language Teaching
Yazar Adı : DOĞAN FATMA ŞEYMA, KAÇAR IŞIL GÜNSELİ
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>İngiliz Dili Eğitimi>İngiliz Dili Eğitimi>İngiliz Dili Eğitimi>İngiliz Dili Eğitimi
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :İngilizce
ISBN :978-625-6810-36-5
Basım Türü :Basılı
YIL :2023
Kitap Adı : Multidisciplinary Perspectives on Education
Yazar Adı : DOĞAN FATMA ŞEYMA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Yabancı Dil Eğitimi
Yayın Evi : Cambridge Scholars
Yayın Dili :İngilizce
ISBN :978-1-4438-6009-3
Basım Türü :Basılı
YIL :2014
Proje&Patent&Tasarım
Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 1
Proje Adı: TÜRKÇE YAZIM EĞİTİMİNİN İDARİ PERSONELİN YAZIŞMA NİTELİKLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Bitiş Tarihi : 25.10.2021
Proje Konusu : Bu projede Harran Üniversitesinin merkez ve ilçeler olmak üzere tüm yerleşkelerinde görev yapan bölüm sekreteri; personel ve yazı işleri memurlarına Türkçe yazım eğitimi verilecek ve bu eğitimin personelin resmî yazışma niteliklerinin gelişimi açısından çeşitli ölçütlerle değerlendirmesi yapılacaktır. Verilecek eğitim, cümle ve ifade özellikleri, yazım ve noktalama kuralları olmak üzere üç temel başlıktan oluşmaktadır. Bunların yanında "Resmî Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik" de gerekli yerlerde açıklanacak ve çeşitli bilgilendirmeler yapılacaktır. Söz konusu eğitimler, belli bir düzene göre gruplar hâlinde idari personele verilecektir.
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2022-01-15 02:47:21
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (HÜBAP) : 3
Proje Adı: TÜRKÇE YAZIM EĞİTİMİNİN İDARİ PERSONELİN YAZIŞMA NİTELİKLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Bitiş Tarihi : 2021-10-12
Tamamlandı Tarihi : 2021-10-25
Proje Bilim Dalı : Sosyal Bilimler
Proje Durum : Bitti
Ekip : Ahmet Turan DOĞAN, Bürhan AKPUNAR, Mesut YILDIRIM, Fatma Şeyma DOĞAN, Ekrem BEKTAŞ
Anahtar Kelimeler : Türkçe, resmî yazışma, cümle, yazım, noktalama
Proje Adı: Citation Practices in Academic Discourse: The Types of Citation Transformation in MA and PhD Theses
Bitiş Tarihi : 2018-11-16
Tamamlandı Tarihi : 2018-12-03
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Fatma Şeyma DOĞAN
Anahtar Kelimeler :
Proje Adı: CITATION PRACTICES IN ACADEMIC DISCOURSE: A COMPARISON OF NATIVE SPEAKERS' AND TURKISH SPEAKERS' PhD AND MA THESES IN ENGLISH LANGUAGE EDUCATION MAJORS (AKADEMİK SÖYLEMDE ALINTI YAPMA UYGULAMALARI: İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ALANLARINDAKİ ANADİLİ İNGİLİZCE OLAN VE TÜRK KATILIMCILARIN YÜKSEK LİSANS VE DOKTORA TEZLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI)
Bitiş Tarihi : 2018-02-21
Tamamlandı Tarihi : 2017-10-26
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Fatma Şeyma DOĞAN
Anahtar Kelimeler :
Bilimsel Faaliyetler
Kuruluş Adı: TEGV
Başlama Tarihi :2008
Bitiş Tarihi :
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Anahtar Kelimeler :
İngilizce
Güncelleme Tarihi : 2020-02-21 22:58:54