YÖKSİS Son Veri Güncelleme Tarihi : 18.11.2024 00:46:26
Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 18.11.2024 03:12:50
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 24.09.2024 01:47:32
HÜBAP Son Veri Güncelleme Tarihi : 18.11.2024 22:53:47

Kişisel Bilgiler

DOÇ. RAGIP TERZİ




  • E-posta: terziragip@harran.edu.tr
  • Adres: -
  • İş Tel (Dahili): 0 (414) 318 30 00 / 1272

Eğitim Bilgileri

Mezuniyet

Doktora

2012 - 2017

Rutgers, The State University of New Jersey

Eğitimde İstatistik ve Ölçme

Tez Adı: New Q-Matrix Validation Procedures

Yüksek Lisans

2012 - 2016

Rutgers, The State University of New Jersey, New Brunswick Campus

Applied and Mathematical Statistics

Tez Adı: ---

Yüksek Lisans

2010 - 2012

Boston College {Massachusetts}

EĞİTİMDE ARAŞTIRMA, ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Tez Adı: ---

Lisans

2003 - 2007

ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ

KAZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR. (İÖ)/

Tez Adı: ---

Araştırma Alanları

Eğitim Bilimleri Temel Alanı

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Akademik Idari Deneyim

AKADEMİK ÜNVANLAR
DOÇENT
2021 -
HARRAN ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
2010 - 2012
Boston College
Lynch School of Education / Measurement, Evaluation, Statistics and Assessment

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
2012 - 2017
Rutgers, The State University of New Jersey, New Brunswick Campus
Graduate School of Education / Educational Psychology

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
2017 - 2019
HARRAN ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
2019 - 2021
HARRAN ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

YÖNETİMSEL GÖREVLER
Yönetim Kurulu Üyeliği
2020 - 2023
HARRAN ÜNİVERSİTESİ

MEYOK Koordinatörü
2021 - 2022
HARRAN ÜNİVERSİTESİ

Anabilim Dalı Başkanı
2021 - 2022
HARRAN ÜNİVERSİTESİ

Arş. Uyg. Merkezi Müdürü
2022 - 2023
HARRAN ÜNİVERSİTESİ

Komisyon Başkanlığı
2018 - 2021
HARRAN ÜNİVERSİTESİ

Arş. Uyg. Merkezi Müdürü
2022 - 2023
HARRAN ÜNİVERSİTESİ

Yönetim Kurulu Üyeliği
2019 - 2021
HARRAN ÜNİVERSİTESİ

MYO/Yüksekokul Müdürü
2020 - 2022
HARRAN ÜNİVERSİTESİ

Tezler

YÖNETİLEN TEZLER
ÖĞRETMENLERİN İŞ TATMİNİ, YAŞAM TATMİNİ VE İŞE BAĞLI DUYGUSAL TÜKENMİŞLİKLERİNİN KARİYER BASAMAKLARI SINAVINA YÖNELİK KAYGILARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: YAPISAL EŞİTLİK ÇALIŞMASI
Harran Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
EMEL ALATLI(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024

Akademik özyeterlik ve akademik erteleme arasındaki ilişki: Bir meta-analiz çalışması
Harran Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
ÖMER ŞAHİN ASLAN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023

İlkokulda görev yapan öğretmenlerin işlerini anlamlı bulma düzeyleri ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki
Harran Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
SABRİ AKAR(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022

Milli Eğitim Bakanlığı ödül sisteminin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin motivasyon düzeylerine etkisi
Harran Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
MUHAMMET FURKAN YILMAZ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2019

Dersler

VERİLEN DERSLER

Eleştirel ve Analitik Düşünme (Güz),2020-2021,Lisans (Türkçe)

Danışmanlık (Güz),2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)

Bilim ve Araştırma Etiği (Güz),2020-2021,Lisans (Türkçe)

Uzmanlık Alan Ders (Güz),2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)

Seminer (Güz),2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Güz),2020-2021,Lisans (Türkçe)

Eğitimde Proje Hazırlama (Güz),2020-2021,Lisans (Türkçe)

Sosyal Bilimlerde İstatistik-1 (Güz),2020-2021,Lisans (Türkçe)

Proje Hazırlama ve Yazma (Güz),2020-2021,Doktora (Türkçe)

Eğitime Giriş (Güz),2019-2020,Lisans (Türkçe)

Biyoistatistik (Güz),2019-2020,Lisans (Türkçe)

Eğitimde İstatistiksel Yöntemler (Bahar),2019-2020,Yüksek Lisans (Türkçe)

Uzmanlık Alan Ders (Bahar),2019-2020,Yüksek Lisans (Türkçe)

Eğitimde Proje Hazırlama (Bahar),2019-2020,Lisans (Türkçe)

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I (Güz),2019-2020,Lisans (Türkçe)

Eğitimde Araştırma Yöntemleri (Güz),2019-2020,Lisans (Türkçe)

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I (Bahar),2019-2020,Lisans (Türkçe)

EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME (Bahar),2019-2020,Lisans (Türkçe)

Danışmanlık (Bahar),2019-2020,Yüksek Lisans (Türkçe)

Bilimsel Araştırma Teknikleri (Güz),2019-2020,Yüksek Lisans (Türkçe)

EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (Bahar),2019-2020,Lisans (Türkçe)

EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA (Güz),2019-2020,Lisans (Türkçe)

Saha Araştırma Teknikleri,2018-2019,Lisans (Türkçe)

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme,2018-2019,Lisans (Türkçe)

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I,2018-2019,Lisans (Türkçe)

EĞİTİME GİRİŞ,2018-2019,Lisans (Türkçe)

EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME (Bahar),2017-2018,Lisans (Türkçe)

Yayınlar&Eserler

İndeks Türü - Makale Sayısı Grafiği

Yıl - Makale Sayısı Grafiği

Toplam Makale Sayısı (YOKSIS) : 23

Makale Adı : Örgütsel Sinizm Ölçeğinin Güvenirlik Genelleme Meta-Analizi

Yazar Bilgisi : Aslan Ömer Şahin,TERZİ RAGIP
Dergi Adı : Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Cilt : 21
ISSN : 1304-8120
Yayın Tarihi : 2024

Makale Adı : Örgütsel bağlılık ve örgütsel sinizm ilişkisi: Bir meta-analiz çalışması

Yazar Bilgisi : Aslan Ömer Şahin, TERZİ RAGIP
Dergi Adı : Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Cilt : 23
ISSN : 2667-8583
Yayın Tarihi : 2023

Makale Adı : RevMan ile Meta-Analiz

Yazar Bilgisi : ASLAN Ömer Şahin, ŞEN SEDAT, TERZİ RAGIP
Dergi Adı : Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt :
ISSN : 2602-2850
Yayın Tarihi : 2023

Makale Adı : Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü Mezunlarının Çalıştıkları Bakanlıklara Göre Mesleki Doyum Seviyelerine Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi

Yazar Bilgisi : Helvacı İbrahim, POLAT CAHİT, TERZİ RAGIP
Dergi Adı : Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Cilt :
ISSN : 1309-6672
Yayın Tarihi : 2023

Makale Adı : Detecting Differential Item Functioning Using Multiple-Group Cognitive Diagnosis Models

Yazar Bilgisi : Ma Wenchao,TERZİ RAGIP,de la Torre Jimmy
Dergi Adı : Applied Psychological Measurement
Cilt : 45
ISSN : 0146-6216
Yayın Tarihi : 2021

Makale Adı : Does school climate that includes students' views deliver academic achievement? A multilevel meta-analysis

Yazar Bilgisi : DEMİRTAŞ ZORBAZ SELEN, AKIN ARIKAN ÇİĞDEM, TERZİ RAGIP
Dergi Adı : School Effectiveness and School Improvement
Cilt : 32
ISSN : 0924-3453
Yayın Tarihi : 2021

Makale Adı : Validity and reliability of Turkish version of Beliefs About Third-Hand Smoke scale: BATHS-T

Yazar Bilgisi : ÇADIRCI DURSUN, KIVANÇ TERZİ NURAY, TERZİ RAGIP, CİHAN FATMA GÖKŞİN
Dergi Adı : Central European Journal of Public Health
Cilt : 29
ISSN : 1210-7778
Yayın Tarihi : 2021

Makale Adı : The Effect of Inquiry-Based Learning on Academic Success: A Meta-Analysis Study

Yazar Bilgisi : KAÇAR TURAN, TERZİ RAGIP, ARIKAN İRFAN, KIRIKÇI ABDULLAH CEVDET
Dergi Adı : International Journal of Education and Literacy Studies
Cilt : 9
ISSN : 2202-9478
Yayın Tarihi : 2021

Makale Adı : The impact of understanding learners and techno-pedagogical competency on effective learning environments by designing the instructional process

Yazar Bilgisi : TERZİ RAGIP
Dergi Adı : Turkish Journal of Education
Cilt : 9
ISSN : 2147-2858
Yayın Tarihi : 2020

Makale Adı : A Comparison of Software Packages Available for DINA Model Estimation

Yazar Bilgisi : ŞEN SEDAT,TERZİ RAGIP
Dergi Adı : Applied Psychological Measurement
Cilt : 44
ISSN : 0146-6216
Yayın Tarihi : 2020

Makale Adı : Examining Predictive Effects of Attitudes toward STEM and Demographic Factors on Academic Achievement

Yazar Bilgisi : TERZİ RAGIP,KIRILMAZKAYA GAMZE
Dergi Adı : Issues in Educational Research
Cilt : 30
ISSN : 1837-6290
Yayın Tarihi : 2020

Makale Adı : Wald Test Formulations in DIF Detection of CDM Data with the Proportional Reasoning Test

Yazar Bilgisi : Hou Likun,TERZİ RAGIP,de la Torre Jimmy
Dergi Adı : International Journal of Assessment Tools in Education
Cilt : 7
ISSN : 2148-7456
Yayın Tarihi : 2020

Makale Adı : Adaptation of artificial intelligence anxiety scale into Turkish: Reliability and validity study

Yazar Bilgisi : TERZİ RAGIP
Dergi Adı : International Online Journal of Education and Teaching
Cilt : 7
ISSN : 2148-225X
Yayın Tarihi : 2020

Makale Adı : Spiritual Leaders for Building Trust in the School Context

Yazar Bilgisi : TERZİ RAGIP,GÖÇEN AHMET,KAYA AHMET
Dergi Adı : Eurasian Journal of Educational Research
Cilt : 86
ISSN : 1302-597X
Yayın Tarihi : 2020

Makale Adı : Eğitim Örgütleri için Anlamlı İş Ölçeği

Yazar Bilgisi : GÖÇEN AHMET,TERZİ RAGIP
Dergi Adı : Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 39
ISSN : 1301-9058
Yayın Tarihi : 2019

Makale Adı : A Nondiagnostic Assessment for Diagnostic Purposes: Q-Matrix Validation and Item-Based Model Fit Evaluation for the TIMSS 2011 Assessment

Yazar Bilgisi : TERZİ RAGIP,ŞEN SEDAT
Dergi Adı : SAGE Open
Cilt : 9
ISSN : 2158-2440
Yayın Tarihi : 2019

Makale Adı : The Causal Effect of Spiritual Leadership on Organizational Health in Educational Organizations

Yazar Bilgisi : GÖÇEN AHMET,TERZİ RAGIP
Dergi Adı : International Online Journal of Educational Sciences
Cilt : 11
ISSN : 1309-2707
Yayın Tarihi : 2019

Makale Adı : Mülteci Öğrencilere Yönelik Tutumların Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi: Revize Edilmiş Mülteci Öğrencilere Yönelik Tutum Ölçeği

Yazar Bilgisi : TERZİ RAGIP,GÖÇEN AHMET,ALTUN Bilal
Dergi Adı : Sakarya University Journal of Education
Cilt : 9
ISSN : 2146-7455
Yayın Tarihi : 2019

Makale Adı : Expert-based Attribute Identification and Validation on Fraction Subtraction: A Cognitively Diagnostic Assessment Application

Yazar Bilgisi : AKBAY LOKMAN,TERZİ RAGIP,KAPLAN MEHMET,KARAASLAN KATİBE GİZEM
Dergi Adı : Journal on Mathematics Education
Cilt : 9
ISSN : 2087-8885
Yayın Tarihi : 2018

Makale Adı : An Iterative Method for Empirically-Based Q-Matrix Validation

Yazar Bilgisi : TERZİ RAGIP,de la Torre Jimmy
Dergi Adı : International Journal of Assessment Tools in Education
Cilt : 5
ISSN : 2148-7456
Yayın Tarihi : 2018

Makale Adı : Does equating matter in value-added models?

Yazar Bilgisi : ŞEN SEDAT,TERZİ RAGIP,YILDIRIM İBRAHİM,COHEN ALLAN S
Dergi Adı : Turkish Journal of Education
Cilt : 7
ISSN : 2147-2858
Yayın Tarihi : 2018

Makale Adı : Differential Item and Differential Distractor Functioning Analyses on Turkish High School Entrance Exam

Yazar Bilgisi : TERZİ RAGIP,YAKAR LEVENT
Dergi Adı : Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology
Cilt : 9
ISSN : 1309-6575
Yayın Tarihi : 2018

Makale Adı : An Odds Ratio Approach for Detecting DDF Under the Nested Logit Modeling Framework

Yazar Bilgisi : TERZİ RAGIP,Suh Youngsuk
Dergi Adı : Journal of Educational Measurement
Cilt : 52
ISSN : 00220655
Yayın Tarihi : 2015

Yıl - Makale Sayısı Grafiği

Yıl - Atıf Sayısı Grafiği

Toplam Makale Sayısı (Google Scholar) : 37

Makale Adı : Örgütsel Sinizm Ölçeğinin Güvenirlik Genelleme Meta-Analizi

Yazar Bilgisi : ÖŞ Aslan, R Terzi
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :

Makale Adı : Örgütsel Bağlılık ve Örgütsel Sinizm İlişkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması

Yazar Bilgisi : ÖŞ Aslan, R Terzi
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı : 3

Makale Adı : Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü Mezunlarının Çalıştıkları Bakanlıklara Göre Mesleki Doyum Seviyelerine Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi

Yazar Bilgisi : İ Helvacı, C Polat, R Terzi
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :

Makale Adı : RevMan ile Meta-Analiz

Yazar Bilgisi : ÖŞ Aslan, S Şen, R Terzi
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :

Makale Adı : Validity and Reliability of Turkish Version of Beliefs about Third-Hand Smoke Scale: BATHS-T

Yazar Bilgisi : D Çadırcı, N Kıvanç-Terzi, R Terzi, FG Cihan
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı : 6

Makale Adı : Ölçme Aracı Geliştirme Süreci

Yazar Bilgisi : R Terzi
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı :

Makale Adı : The Effect of Inquiry-Based Learning on Academic Success: A Meta-Analysis Study

Yazar Bilgisi : T Kaçar, R Terzi, İ Arıkan, AC Kırıkçı
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı : 14

Makale Adı : Detecting Differential Item Functioning using Multiple-group Cognitive Diagnosis Models

Yazar Bilgisi : W Ma, R Terzi, J de la Torre
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı : 17

Makale Adı : Does school climate that includes students’ views deliver academic achievement? A multilevel meta-analysis

Yazar Bilgisi : S Demirtas-Zorbaz, C Akin-Arikan, R Terzi
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı : 22

Makale Adı : Spiritual Leaders for Building Trust in the School Context

Yazar Bilgisi : R Terzi, A Göçen, A Kaya
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 16

Makale Adı : Examining Predictive Effects of Attitudes toward STEM and Demographic Factors on Academic Achievement

Yazar Bilgisi : R Terzi, G Kirilmazkaya
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 6

Makale Adı : Wald Test Formulations in DIF Detection of CDM Data with the Proportional Reasoning Test

Yazar Bilgisi : L Hou, R Terzi, J de la Torre
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 5

Makale Adı : A Comparison of Software Packages Available for DINA Model Estimation

Yazar Bilgisi : S Sen, R Terzi
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 9

Makale Adı : The impact of understanding learners and techno-pedagogical competency on effective learning environments by designing the instructional process

Yazar Bilgisi : R Terzi
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 5

Makale Adı : An Adaptation of Artificial Intelligence Anxiety Scale into Turkish: Reliability and Validity Study

Yazar Bilgisi : R Terzi
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 14

Makale Adı : Nicel Veri Toplama Teknikleri

Yazar Bilgisi : R Terzi
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı : 2

Makale Adı : A Nondiagnostic Assessment for Diagnostic Purposes: Q-Matrix Validation and Item-Based Model Fit Evaluation for the TIMSS 2011 Assessment

Yazar Bilgisi : R Terzi, S Sen
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı : 14

Makale Adı : Yapısal Regresyon Modellerinin Belirlenmesi ve Tanımlanması

Yazar Bilgisi : R Terzi
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı :

Makale Adı : Yapısal Eşitlik Modellemesinde En İyi Uygulamalar

Yazar Bilgisi : R Terzi
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı :

Makale Adı : Mülteci Öğrencilere Yönelik Tutumların Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi: Revize Edilmiş Mülteci Öğrencilere Yönelik Tutum Ölçeği

Yazar Bilgisi : R TERZİ, A GÖÇEN, B ALTUN
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı : 17*

Makale Adı : Eğitim Örgütleri için Anlamlı İş Ölçeği

Yazar Bilgisi : A Göçen, R Terzi
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı : 16

Makale Adı : The Causal Effect of Spiritual Leadership on Organizational Health in Educational Organizations

Yazar Bilgisi : A Gocen, R Terzi
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı : 9

Makale Adı : Expert-Based Attribute Identification and Validation on Fraction Subtraction: A Cognitively Diagnostic Assessment Application

Yazar Bilgisi : L Akbay, R Terzi, M Kaplan, KG Karaaslan
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı : 13

Makale Adı : Does equating matter in value-added models?

Yazar Bilgisi : S Sen, R Terzi, I Yildirim, AS Cohen
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı :

Makale Adı : Differential Item and Differential Distractor Functioning Analyses on Turkish High School Entrance Exam

Yazar Bilgisi : R Terzi, L Yakar
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı : 6

Makale Adı : Two General Iterative Q-Matrix Validation Procedures

Yazar Bilgisi : R Terzi, J de la Torre
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı : 1

Makale Adı : An Iterative Method for Empirically-Based Q-Matrix Validation

Yazar Bilgisi : R Terzi, J de la Torre
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı : 13

Makale Adı : New Q-Matrix Validation Procedures

Yazar Bilgisi : R Terzi
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı : 6

Makale Adı : Multiple group cognitive diagnosis models and their applications in detecting differential item functioning

Yazar Bilgisi : W Ma, R Terzi, SY Lee, J de la Torre
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı : 7

Makale Adı : Examining DIF in the proportional reasoning test using various Wald test formulations

Yazar Bilgisi : L Hou, R Terzi
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı :

Makale Adı : A New Search Algorithm for Q-matrix Validation

Yazar Bilgisi : R Terzi, J de la Torre
Yayın Tarihi : 2016
Atıf Sayısı :

Makale Adı : The Wald Test for Empirical Q-Matrix Validation

Yazar Bilgisi : R Terzi, J de la Torre
Yayın Tarihi : 2016
Atıf Sayısı :

Makale Adı : Accounting for the impact of uncertainty in item parameter estimates on ability estimates

Yazar Bilgisi : R Terzi, J de la Torre
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı :

Makale Adı : Assessing two methods of Q-matrix validation for the DINA model

Yazar Bilgisi : H Tzou, J de la Torre, Y Wu, R Terzi
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı :

Makale Adı : An application of cognitive diagnosis modeling framework: Attribute identification and validation

Yazar Bilgisi : L Akbay, R Terzi, M Kaplan
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı :

Makale Adı : An odds ratio approach for detecting DDF under the nested logit modeling framework

Yazar Bilgisi : R Terzi, Y Suh
Yayın Tarihi : 2015
Atıf Sayısı : 9

Makale Adı : Örgütsel Sinizm Ölçeğinin Güvenirlik Genelleme Meta-Analizi Reliability Generalization Meta-Analysis of the Organizational Cynicism Scale

Yazar Bilgisi : ÖŞ ASLAN, R TERZİ
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Sistemde kayıtlı makale kaydı bulunamadı!

Ulusal - Uluslararası Grafiği

Yıl - Bildiri Sayısı Grafiği

Toplam Bildiri Sayısı : 21

Bildiri Adı : Üçüncü El Sigara Dumanı Hakkındaki İnançlar (Beliefs About ThirdHand Smoke-BATHS) Ölçeği’nin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Etkinlik Adı : 19th International Eastern Mediterranean Family Medicine Congress
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇADIRCI DURSUN,KIVANÇ TERZİ NURAY,TERZİ RAGIP,CİHAN FATMA GÖKŞİN
Alan Bilgisi :Sağlık Bilimleri Temel Alanı->Aile Hekimliği
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 17.09.2020
Etkinlik Bitiş Tarihi :20.09.2020
Basım Tarihi :01.10.2020

Bildiri Adı : Öğretmenlerin Anlamlı İş Algılarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Etkinlik Adı : VIth International Eurasian Educational Research Congress
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : TERZİ RAGIP,GÖÇEN AHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Yönetimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.06.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.06.2019
Basım Tarihi :31.10.2019

Bildiri Adı : A NON-DIAGNOSTIC ASSESSMENT FOR DIAGNOSTIC PURPOSES: Q-MATRIX VALIDATION AND ITEM-BASED MODEL FIT EVALUATION FOR THE TIMSS 2011 ASSESSMENT

Etkinlik Adı : 6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : TERZİ RAGIP,ŞEN SEDAT
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 05.09.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :08.09.2018
Basım Tarihi :05.09.2018

Bildiri Adı : TREND ANALYSIS OF TURKEY IN INTERNATIONAL EDUCATION SURVEYS: USING TIMSS AND PISA RESULTS

Etkinlik Adı : 6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : EVRAN DERYA,TERZİ RAGIP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 05.09.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :08.09.2018
Basım Tarihi :05.09.2018

Bildiri Adı : A COMPARISON OF SOFTWARE PACKAGES AVAILABLE FOR DINA MODEL ESTIMATION

Etkinlik Adı : 6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ŞEN SEDAT,TERZİ RAGIP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 05.09.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :08.09.2018
Basım Tarihi :05.09.2018

Bildiri Adı : GEÇİCİ EĞİTİM MERKEZLERİNDE (GEM) GÖREV YAPAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR

Etkinlik Adı : 1.ULUSLARARASI GAP SOSYALBİLİMLER KONGRESİ
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAYA AHMET,TEZCAN AHAT,TERZİ RAGIP,GÖÇEN AHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Türkçe Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 04.05.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :06.05.2018
Basım Tarihi :15.05.2018

Bildiri Adı : RUHSAL LİDERLİK İLE ÖRGÜTSEL SAĞLIK ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Etkinlik Adı : 1.ULUSLARARASI GAP İŞLETME BİLİMLERİ VE EKONOMİ KONGRESİ PROGRAMI
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : TERZİ RAGIP,GÖÇEN AHMET,KAYA AHMET,TEZCAN AHAT
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 04.05.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :06.05.2018
Basım Tarihi :15.05.2018

Bildiri Adı : RUHSAL LİDERLİK İLE ÖRGÜTSEL GÜVEN ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Etkinlik Adı : 1.ULUSLARARASI GAP İŞLETME BİLİMLERİ VE EKONOMİ KONGRESİ PROGRAMI
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : TERZİ RAGIP,GÖÇEN AHMET,KAYA AHMET,TEZCAN AHAT
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 04.05.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :06.05.2018
Basım Tarihi :15.05.2018

Bildiri Adı : GEÇİCİ EĞİTİM MERKEZLERİNDE (GEM) GÖREV YAPAN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR

Etkinlik Adı : 1.ULUSLARARASI GAP SOSYALBİLİMLER KONGRESİ
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAYA AHMET,TEZCAN AHAT,TERZİ RAGIP,GÖÇEN AHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Türkçe Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 04.05.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :06.05.2018
Basım Tarihi :15.05.2018

Bildiri Adı : Two General Iterative Q-Matrix Validation Procedures

Etkinlik Adı : National Council on Measurement in Education
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : TERZİ RAGIP,de la Torre Jimmy
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 12.04.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :16.04.2018
Basım Tarihi :14.03.2018

Bildiri Adı : Examining DIF in the proportional reasoning test using various Wald test formulations

Etkinlik Adı : National Council on Measurement in Education
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : Hou Likun,TERZİ RAGIP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 26.04.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :30.04.2017
Basım Tarihi :20.04.2017

Bildiri Adı : Multiple group cognitive diagnosis models and their applications in detecting differential item functioning

Etkinlik Adı : American Educational Research Association
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : Ma Wenchao,TERZİ RAGIP,Lee Soo Yo,de la Torre Jimmy
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 27.04.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :30.04.2017
Basım Tarihi :14.04.2017

Bildiri Adı : DIF And DDF Analyses On Turkish High School Entrance Exam

Etkinlik Adı : Northeastern Educational Research Association (NERA) 2016
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : Asilkalkan Abdullah,YAKAR LEVENT,TERZİ RAGIP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 26.10.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :28.10.2016
Basım Tarihi :01.12.2016

Bildiri Adı : The Wald test for empirical Q-matrix validation

Etkinlik Adı : Psychometric Society
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : de la Torre Jimmy,TERZİ RAGIP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.07.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :15.07.2016
Basım Tarihi :01.07.2016

Bildiri Adı : A new search algorithm for Q-Matrix Validation

Etkinlik Adı : National Council on Measurement in Education
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : TERZİ RAGIP,de la Torre Jimmy
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 07.04.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :11.04.2016
Basım Tarihi :20.04.2016

Bildiri Adı : An application of cognitive diagnosis modeling framework: Attribute identification and validation

Etkinlik Adı : Northeastern Educational Research Association
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AKBAY LOKMAN,TERZİ RAGIP,KAPLAN MEHMET
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 21.10.2015
Etkinlik Bitiş Tarihi :23.10.2015
Basım Tarihi :01.10.2015

Bildiri Adı : Accounting for the impact of uncertainty in item parameter estimates on ability estimates

Etkinlik Adı : National Council on Measurement in Education
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Poster
Yazar Bilgisi : TERZİ RAGIP,de la Torre Jimmy
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 17.04.2015
Etkinlik Bitiş Tarihi :19.04.2015
Basım Tarihi :01.04.2015

Bildiri Adı : An iterative method of empirically-based Q-matrix validation

Etkinlik Adı : National Council on Measurement in Education
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : TERZİ RAGIP,de la Torre Jimmy
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 17.04.2015
Etkinlik Bitiş Tarihi :19.04.2015
Basım Tarihi :01.04.2015

Bildiri Adı : Assessing two methods of Q-matrix validation for the DINA model

Etkinlik Adı : National Council on Measurement in Education
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : Tzou Hueying,de la Torre Jimmy,Wu Yi Fang,TERZİ RAGIP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 17.04.2015
Etkinlik Bitiş Tarihi :19.04.2015
Basım Tarihi :01.04.2015

Bildiri Adı : An odds ratio approach for DDF detection under the 2-PL Nested Logit Model: A simulation Study

Etkinlik Adı : National Council on Measurement in Education
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Poster
Yazar Bilgisi : TERZİ RAGIP,Suh Youngsuk
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 28.04.2013
Etkinlik Bitiş Tarihi :30.04.2013
Basım Tarihi :01.04.2013

Bildiri Adı : Çocuklar İçin Yapay Zekâ Eğitimi

Etkinlik Adı : Uluslararası Projeden Uygulamaya Eğitim Sempozyumu
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZÇİFT AKIN, GÖÇEN AHMET, TERZİ RAGIP, SARGIN ABDURRAHİM, ÇETİN HALİL İBRAHİM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Yönetimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.04.2021
Etkinlik Bitiş Tarihi :04.04.2021
Basım Tarihi :

Ulusal - Uluslararası Grafiği

Toplam Kitap Sayısı : 3

Kitap Adı : Eğitimde Ölçme Araç ve Yöntemleri

Kitap Türü : Bilimsel Kitap / Kitap Bölümü
Yazar Adı : TERZİ RAGIP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Yayın Evi : Murat Yayınları
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-7816-80-1
Basım Türü :Basılı
YIL :2021

Kitap Adı : Yapısal Eşitlik Modellemesinin İlkeleri ve Uygulaması

Kitap Türü : Kitap Tercümesi / Kitap Bölümü
Yazar Adı : TERZİ RAGIP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Nobel Yayın
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-7895-39-4
Basım Türü :Basılı
YIL :2019

Kitap Adı : Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Kitap Türü : Bilimsel Kitap / Kitap Bölümü
Yazar Adı : TERZİ RAGIP
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Nobel Yayınevi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-7846-34-1
Basım Türü :Basılı
YIL :2019

Proje&Patent&Tasarım

Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği

Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği

Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği

Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği

Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 22

Proje Adı: Yüksekogretim Kurumlarındaki Akademik Personele Yonelik Erasmus + Proje Tasarım Eğitimi

Başlama Tarihi : 29.12.2023
Bitiş Tarihi :
Proje Konusu : Yüksekogretim Kurumlarındaki Akademik Personele Yonelik Erasmus + Proje Tasarım Eğitimi
Proje Konum : Eğitmen
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2023-12-29 14:51:38

Proje Adı: Genç Stem İyilik Elçileri

Başlama Tarihi : 01.06.2023
Bitiş Tarihi : 31.10.2023
Proje Konusu : Deprem bölgesinde Afet bilinci, robotik kodlama, psikososyal destek çalışmaları kapsamında eğitimler vermek.
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
Güncelleme Tarihi : 2024-01-09 09:50:38

Proje Adı: Eğitim Bilimlerinde Bilimsel Araştırma ve Veri Analiz Yöntemleri & Yazılımları: Kuramsal & Uygulamalı Çalışmalar

Başlama Tarihi : 30.01.2023
Bitiş Tarihi : 05.02.2023
Proje Konusu : Eğitim Bilimlerinde Bilimsel Araştırma ve Veri Analiz Yöntemleri & Yazılımları: Kuramsal & Uygulamalı Çalışmalar adlı TÜBİTAK projesi kapsamında MUHAMMET BAŞ yürütücülüğünde Eğitmen:CELALETTİN KORKMAZ, Eğitmen:AHMET BOZAK, Eğitmen:OKAN SARIGÖZ, Eğitmen:CELAL SABANCI, Eğitmen:FATİH BALAMAN, Eğitmen:HABİB ÖZKAN, Eğitmen:MAHMUT OĞUZ KUTLU, Eğitmen:HACI İSMAİL ARSLANTAŞ, Eğitmen:CELAL TEYYAR UĞURLU, Eğitmen: AHMET GÖÇEN, Eğitmen: RAGIP TERZİ, Eğitmen: RASİM TÖSTEN, Eğitmen:SERKAN DİNÇER, Eğitmen:MEHMET BAŞARAN, Eğitmen:TUBA YAVAŞ görev aldı.
Proje Konum : Eğitmen
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2023-11-05 20:29:44

Proje Adı: Eğitim Bilimlerinde Bilimsel Araştırma ve Veri Analiz Yöntemleri & Yazılımları: Kuramsal & Uygulamalı Çalışmalar

Başlama Tarihi : 30.01.2023
Bitiş Tarihi : 05.02.2023
Proje Konusu : Eğitim Bilimlerinde Bilimsel Araştırma ve Veri Analiz Yöntemleri & Yazılımları: Kuramsal & Uygulamalı Çalışmalar
Proje Konum : Eğitmen
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2023-10-28 15:02:52

Proje Adı: Mevsimlik Tarım İşçisi Öğrencilere Yönelik Yeni Bir Eğitim Modeli Projesi

Başlama Tarihi : 28.12.2022
Bitiş Tarihi : 27.09.2023
Proje Konusu : Mevsimlik tarım işçisi öğrenciler için yeni bir eğitim modeli oluşturmak
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Diğer (Uluslararası)
Güncelleme Tarihi : 2024-01-10 10:29:01

Proje Adı: Eyyübiye STEM

Başlama Tarihi : 15.12.2022
Bitiş Tarihi : 31.07.2023
Proje Konusu : Dezavantajlı bölgedeki 100 öğrenciye 4 ay sürecek robotik kodlama eğitimi ve mentörlük desteği sağlamak
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Diğer (Uluslararası)
Güncelleme Tarihi : 2023-10-03 12:43:59

Proje Adı: EYYÜBİYE STEM

Başlama Tarihi : 15.12.2022
Bitiş Tarihi : 30.09.2023
Proje Konusu : DEZAVANTAJLI BÖLGEDEKİ 100 ÖĞRENCİYE 4 AY SÜRECEK ROBOTİK KODLAMA VE MENTÖRLÜK DESTEĞİ SAĞLAMAK
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Diğer (Uluslararası)
Güncelleme Tarihi : 2024-01-16 11:52:02

Proje Adı: Stembüs ile Sürdürülebilir Geleceğe Ulaşıyoruz

Başlama Tarihi : 09.08.2022
Bitiş Tarihi : 20.05.2023
Proje Konusu : Şanlıurfa'nın 13 farklı kırsal bölgesinde bulunan köy okullarına randevulu şekilde ve okulun düzeyine göre eğitim planları hazırlanarak 8 istasyonu (bilgisayarsız kodlama, robotik kodlama, 3d yazıcı, 3d kalem, zeka oyunları, elektronik devreler, bilimsel deneyleri, ahşap şekillendirme ) bulunan bir otobüs (STEMBÜS) ile ziyaretler yapılmıştır. Stembüs projesi farklı STEM alanlarında eğitimi daha geniş kitlelere yaymak ve dezavantajlı çocuklara ulaşmayı amaçlamıştır. Proje kapsamında dezavantajlı bölgede yer alan 57 okula ziyaret yapılmış ve 4250 öğrenciye ulaşılmıştır.
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Kalkınma Bakanlığı
Güncelleme Tarihi : 2024-01-15 10:03:49

Proje Adı: GAP Yeşil İnovasyon 2021

Başlama Tarihi : 15.12.2021
Bitiş Tarihi : 21.09.2022
Proje Konusu : Yenilenebilir-dönüştürülebilir enerji ve enerji verimliliği için kurumsal kapasite geliştirme bileşeni altındaki önemli bir faaliyet halkın ve özelde öğrencilerin konu hakkında bilinçlerinin arttırılmasıdır. Bu eksende geliştirilen “GAP Yeşil İnovasyon 2021” projesinin amacı “Yenilenebilir-Dönüştürülebilir Enerji ve Enerji Verimliliği” alanında illerden ortaokul, lise ve üniversite öğrencilerinin proje geliştirme kültürü, çevre bilinci, inovasyon yeteneklerini güçlendirmek ve artırmaktır. Harran Üniversitesi 2022 yılı içinde GAP Yeşil İnovasyon Yarışmasının yürütücülüğünü Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü başta olmak üzere kamu kurumları ortaklığında gerçekleştirecek ve bölgesel anlamda Teknofest tarzında çalışmaları organize edecektir. Proje hakkında detaylı bilgi yakında http://www.gapgreen.org/ ve www.harusem.harran.edu.tr adresi üzerinden yayınlanacaktır. Projedeki yarışmaların 2022 Mayıs içinde tamamlanması planlanmaktadır.
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
Güncelleme Tarihi : 2023-01-16 09:40:03

Proje Adı: Şanlıurfa Üstün Zekâlılar ve Yetenekliler Eğitim Merkezi Projesi

Başlama Tarihi : 01.09.2021
Bitiş Tarihi : 19.10.2022
Proje Konusu : Üstün yetenekli insan kaynağı bir medeniyetin en değerli doğal kaynaklarından birisidir. Üstün yetenekli çocuklar yetenekleri doğrultusunda kendi ürünlerini ve yaratıcılıklarını ortaya koyarlar. Bu çocukların ihtiyaçlarını karşılamak ve gereksinim duydukları eğitimi vermek, bu çocuklara yönelik uygun öğrenme ortamları oluşturmak ve özgün program içerikleri sunmak, eğitimde fırsat eşitliğine dayanan bir gerekliliktir. Ülkemizde üstün zekâlılara hizmet veren MEB’e bağlı Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) yönergesi incelendiğinde “Merkezlerde okul öncesi eğitim birimi, okul öncesi eğitim çağındaki özel yetenekli öğrencilerin fiziksel ve psikolojik açıdan gelişmesine katkı sağlayan, bilimsel etkinliklerle çocuğa yaklaşan birimdir” ifadesi yer almaktadır (MEB, 2016). Bu yönetmelik maddesine rağmen BİLSEM’lerde okul öncesi eğitim biriminde aktif olarak üstün yetenekli eğitim hizmeti verilmemektedir. Bu açıdan okul öncesi eğitimde önemli bir pilot çalışmanın yapılması üstün zekalılar ve yetenekliler için önemli olduğu söylenebilir. Çalışma kapsamında SOGEP fonu kapsamında Şanlıurfa'da Üstün Zekâlılar ve Yetenekliler Eğitim Merkezi kurulmuştur. Projenin yürütücülüğü Doç.Dr. Ahmet Göçen tarafından yapılmakta olup alan uzmanlarının desteğiyle eğitim merkezi sürdürülmektedir.
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
Güncelleme Tarihi : 2024-01-09 03:33:53

Proje Adı: 2237-A /Üst Düzey Becerileri Ölçen Soru Yazma Sanatı

Başlama Tarihi : 19.10.2020
Bitiş Tarihi : 23.10.2020
Proje Konusu : Bu projenin amacı güvenilir ve geçerli çoktan seçmeli üst düzey beceri ölçen soruların olusturma sürecini ve olusturulan soruların farklı psikometrik özelliklerini hesaplamayı uygulamalı olarak göstermektedir. Bunun yanı sıra çoktan seçmeli soru ve testleri daha kısa bir zaman içerisinde olusturma ve uygulamak için alternatif yöntemler de uygulamalı olarak anlatılacaktır.
Proje Konum : Eğitmen
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2021-02-16 20:33:45

Proje Adı: Tübitak 2237A - Egitim Bilimlerinde Ileri Metodoloji Uygulamaları

Başlama Tarihi : 07.09.2020
Bitiş Tarihi : 13.09.2020
Proje Konusu : Doktora öğrencilerine ileri metodoloji eğitimleri verilmesi
Proje Konum : Uzman
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2021-05-24 11:15:14

Proje Adı: TÜBİTAK 2237-A/ Eğitim Bilimlerinde İleri Metodoloji Uygulamaları

Başlama Tarihi : 07.09.2020
Bitiş Tarihi : 13.09.2020
Proje Konusu : Doktora öğrencilerine ileri metodoloji eğitimleri verilmesi
Proje Konum : Uzman
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2024-02-23 14:33:38

Proje Adı: Astrophysics and Artificial Intelligence in Education (A2 in Education)

Başlama Tarihi : 20.07.2020
Bitiş Tarihi : 30.07.2021
Proje Konusu : Harran Üniversitesi, Rochester Institute of Technology (ABD), Buck Artificial Intelligence Systems Inc. (Silicon Valley, ABD), Global Al HUB, Al Business School (Switzerland), Genç STEM ve Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Urfa STEM ortaklığında “Eğitimde Yapay Zeka ve Astrofizik” (A2 in Education) projesi 2020 Nisan ayı itibariyle kabul edilmiştir. Yapay Zeka ve Astrofizik odaklı projede toplam 560 öğretmen adayına ve öğretmene Rochester Institute of Technology (ABD) ve Harran Üniversitesi araştırmacıları tarafından verilecek eğitimler ile öğretmen yetiştirme alanında yapay zeka ve astrofizik eğitimi konusunda teknik altyapı oluşturulması hedeflenmiştir. Projede yapay zekanın temelini oluşturan bilgi işlemsel düşünme becerilerini artırmak adına öğretmen ve öğrencilerin kullanımına yönelik 2 adet donanımlı Yapay Zeka ve Astrofizik atölyesi de kurulacaktır. Projede teknik yazılım eğitimleri dışında Harran Üniversitesi öncülüğünde girişimcilik eğitimleri de verilecektir. Ahmet Göçen bu proje ile diğer eğitimde yapay zeka projeleri kapsamında birçok etkinlik kitabı hazırlamıştır. Dr. Ahmet Göçen has co-authored several books on AI for kids: https://urfastem.gov.tr/kitaplarimiz
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Diğer (Uluslararası)
Güncelleme Tarihi : 2023-06-03 18:08:21

Proje Adı: STEM Akademi ve Kariyer Merkezleri

Başlama Tarihi : 14.02.2020
Bitiş Tarihi : 12.12.2021
Proje Konusu : Projenin amacı Şanlıurfa'nın tüm ilçelerinde STEM atölyeleri kurmak, eğitim programlarını koordine etmek ve öğretmenlere STEM ve Kariyer Danışmanlığı eğitimi vermektir. Öğretmenlerin liderlik ve kariyer danışmanlığı konularında eğitim alacağı projede ikinci amaç öğretmenler desteğiyle geleceğin önemli iş kollarına rehberlik etmek ve bunu öğrencilere aktarmaktır. Karacadağ Kalkınma Ajansı Sosyal Destek Programı kapsamında desteklenen Şanlıurfa Valiliği koordinesinde Harran Üniversitesi ve Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü ortaklığında hayata geçirilen toplam 4.5 milyon TL bütçeli STEM Akademisi ve Kariyer Merkezleri Projesi ile 11 ilçeye STEM merkezi kurulum yapıldı.
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
Güncelleme Tarihi : 2022-01-11 13:20:52

Proje Adı: Harran Üniversitesi Uyum Programı ve Yeni Öğrencilerin Üniversiteyi Tercih Sebeplerinin Analizi

Başlama Tarihi : 07.10.2019
Bitiş Tarihi : 29.10.2020
Proje Konusu : Harran Üniversitesi Uyum Programı ve Yeni Öğrencilerin Üniversiteyi Tercih Sebeplerinin Analizi adlı çalışma kapsamında 5 günlük oryantasyon programı ve etkinlik değerlendirme çalışmaları yapıldı. 2 bursiyer de projede görev aldı.
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : ARAŞTIRMA PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2023-04-04 23:37:24

Proje Adı: Geleceğin Sınıfları ve Yenilikçi Öğrenme Alanları (Classes of Future and Innovative Learning Areas)

Başlama Tarihi : 16.09.2019
Bitiş Tarihi : 15.09.2020
Proje Konusu :
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Avrupa Birliği
Güncelleme Tarihi : 2020-12-23 16:16:18

Proje Adı: TÜBİTAK 2237-A/ Eğitim Bilimlerinde İleri Metodoloji Uygulamaları

Başlama Tarihi : 09.09.2019
Bitiş Tarihi : 15.09.2019
Proje Konusu : Bu projenin amacı, eğitim bilimleri alanında çalışan araştırmacılara, bilimsel araştırmalarında yararlanabilecekleri orta ve ileri düzey metodoloji ve yöntem becerilerini kazandırmaktır. Bu doğrultuda gerçekleştirilen bu projeyle eğitim bilimlerindeki doktora öğrencilerin orta ve ileri düzeydeki metodolojileri öğrenebilmesi ve kendi araştırmalarına uygulayabilecek seviyeye gelmeleri amaçlanmıştır.
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2022-01-02 13:44:24

Proje Adı: Akademisyenlerin Öğretimsel Niteliklerinin Geliştirilmesi

Başlama Tarihi : 05.07.2019
Bitiş Tarihi : 06.01.2021
Proje Konusu : Bu projenin genel amacı, akademisyenlerin pedagoji/andragoji bağlamında öğretim becerilerini desteklemek ve niteliklerini geliştirmektir. Bu beceriler arasında öğretimin planlanması, öğrenme/öğretme ile ilgili temel kuram ve modellerin kavranması, öğretim becerilerinin ve teknolojilerinin etkili şekilde kullanılması ile ölçme değerlendirme yöntemlerinin etkin kullanımı yer almaktadır.
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2024-04-05 15:35:40

Proje Adı: Artificial Intelligence Education for Children

Başlama Tarihi : 02.01.2019
Bitiş Tarihi : 30.12.2021
Proje Konusu : As the focus in education has been changed from teacher-oriented practices to student-oriented activities under the constructivist theory and technology-assisted leadership, more emphasis is placed on the self-learning activities in the construction of the knowledge. This understanding introduced visual coding based programming initiatives, being integrated into the EU educational curriculums under robotics and coding activities. Programming is defined as the 21st-century skill in the "European Commission Strategy Digital Single Market Policies". And the education system is expected to react to fulfill the need of community's "825,000 job vacancies" in 2020. And the technological developments now need another skill, i.e. Artificial Intelligence (AI) literacy, whose importance is recently underlined in "European Commission Strategy Digital Single Market Policies" with the following points: - The European Commission puts forward a European approach to artificial intelligence and it deals to boost EU's research and industrial capacity and to put AI at the service of European citizens and economy. - Artificial intelligence (AI) has become an area of strategic importance and a key driver of economic development. - It is essential for the European Union to stay at the forefront of this technological revolution, to ensure competitiveness. It is unarguably observed that there is a growing need to integrate AI concepts into the school education curriculums. China and the USA started to develop AI education materials for children. And the catch-phrase of this project is "AI education for EU children". This project group was established to "integrate Artificial Intelligence into education plans and applications of EU with pilot school studies and online AI platform". The Project will serve 2 years including 2019-2021 with experts partners who came together to serve at least 2000 students (10-18 aged) in partners with pilot AI activities and an online platform where children from any nation practice core skills required for AI and intelligent coding under STEAM methodology. The partners' personnel comprise developers, program managers, researchers, teachers and teacher trainers who are committed to introducing AI into educational circles within a well-structured program and guide. Artificial Intelligence and AI education, STEAM, Gamification/E-learning will be embedded in this program and with the collective experience of partners who will develop a complete "AI Education for Children" framework. The training activities will create efficient discussions about the presentation of materials that will develop the perspectives of the teachers to effectively present the material to students. The possible issues, pedagogical problems, and related concerns about AI education will be handled during the activities. European cooperation will surely develop the mentioned capacities and it will hence drive our teachers' and students' motivation positively. The outputs of the project are expected to be as follows: -Providing AI Education Platform for teachers and students -Developing AI Education Framework for teachers, schools and interested decision-makers -Making students absorb information with hands-on practices in AI -Enhancing the attention of children in lessons by letting them build their own programs -Guiding children to observe the application of AI concepts in real-world -Enriching programming curriculum with that of AI programming applications -Developing an enjoyable teaching medium with games and visualizations in AI -Developing an AI teaching guide for school -Increasing technology competence of educational leaders and teachers. Dr. Ahmet Göçen has co-authored several books on AI for kids: https://urfastem.gov.tr/kitaplarimiz
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Avrupa Birliği
Güncelleme Tarihi : 2023-06-03 18:10:12

Proje Adı: Gelişim Odaları / Nurture Rooms

Başlama Tarihi : 15.09.2018
Bitiş Tarihi : 14.12.2019
Proje Konusu : Gelişim Odaları (GO), sosyal, duygusal ve davranışsal zorluk yaşayan ilkokul öğrencilerine yönelik bir program yürütülmesini amaçlayan bir projedir. Bu kapsamda Şanlıurfa’daki merkez bir okula gelişim odası kurulmuş ve okul öğretmenleri yurtdışında eğitim almıştır. Araştırmacı öğretmen modeline uygun şekilde Harran Üniversitesinden destek alan öğretmenler kendi eğitim programını oluşturabilmiştir. Dr. Ahmet GÖÇEN'in İrlanda ziyareti sonrası eğitimde yenilik çalışması olarak sunduğu projede okullar bazında önemli uygulamalar hayata geçirilmiştir. GO modeli erken yaş eğitiminde ve sorunlarında kanıta dayalı uygulamalar üzerine kurulmuş, göreceli şekilde kısa süreli, kapsayıcı ve odaklanmış bir müdahale programıdır. GO'lar özellikle ilkokul çağında 6 ila 12 çocuk arasındaki öğrenci gruplarının (gelişim grupları) tüm okul personeli ve ebeveynleri tarafından desteklendiği bir program türüdür. Okulun altyapısında göre özel bir odada yürütülen program dahilinde ya da öğle yemek aralarında sınıf içinde yürütülen bir modeldir. Okul olarak özel bir sınıfın bulunmaması durumunda programın öğle aralarında yürütülmesi nedeniyle "nurture groups" genel olarak "beslenme grupları" şeklinde de yorumlanmıştır. GO'lardaki her grup okul personelinin iki üyesi tarafından yönetilir. Çocuklar gelişim gruplarına katılır, ancak sınıf grubunun aktif bir parçası olmaya devam eder, ihtiyaçlarına göre gelişim grubunda uygun zamanlarda vakit geçirir ve genelde iki veya dört okul dönem içinde kendi sınıflarına tam zamanlı dönebilmektedir.
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Avrupa Birliği
Güncelleme Tarihi : 2023-06-03 18:11:11

Proje Adı: Eğitim Mültecilerinde Hakkı ve Biraz Empati

Başlama Tarihi : 01.09.2018
Bitiş Tarihi : 31.08.2020
Proje Konusu : Öncelik ile son yıllarda uluslar arası bir sorun haline mülteci sorunu ve bu sorunun toplumda oluşturduğu sosyal kültürel ve ekonomik riskleri eğitim ile en aza indirebileceğimize olan inancımız bu projeyi yazmaktaki en büyük amacımızdır. Mültecilerin yaşadıkları dramlar ve trajedilerin yanında mültecilere karşı oluşan ön yargılar mültecilerin zorlu yaşam şartlarını daha da zorlaştırmaktadır. Özelikle AVRUPA ülkelerinde ve ülkemizde Mülteciler yeni dünya düzeninde güvenlik sorunu olarak algılanmaları Mültecilerin suç oranlarını artırdığı, gittikleri ülke insanının iş bulma imkanlarını olumsuz etkilediği o ülkenin imkanlarını pervazsızca kullandığı, eğitim seviyelerini düşük olduğu gibi ithamlar ve ön yargılar üretilmekte bu durum. Projemiz sayesinde bu sorunların hepsine farklı bir bakış açısı getirerek azda olsa çözüm önerileri sunma imkanımız olacak. Proje katılımcılarımızın hepsi okullarında veya yaşadıkları toplumlarda mülteci sorunu ile karşılaşmış ve bu konu ile ilgili küçük çaplı araştırmalar literatür taramaları yapmış hazırbulunuşluk düzeyleri ve farkındalıkları yeteri düzeydedir.
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Avrupa Birliği
Güncelleme Tarihi : 2022-01-04 22:17:11

Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği

Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği

Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği

Toplam Proje Sayısı (HÜBAP) : 6

Proje Adı: DEĞİŞEN DÜNYADA ÇEVRE OKURYAZARLIĞI İÇİN TEK SAĞLIK

Başlama Tarihi : 2022-12-31
Bitiş Tarihi : 2024-12-30
Tamamlandı Tarihi : 2024-12-31
Proje Bilim Dalı : Fen Bilimleri
Proje Durum : Devam Ediyor
Ekip : Şahin TOPRAK, Fadile YILDIZ ZEYREK, Arif PARMAKSIZ, Ragıp TERZİ, Dilara ULUSAL SEVİMLİ, Serdar ÇİFTÇİ
Anahtar Kelimeler :

Proje Adı: Harran Üniversitesi Uyum Programı ve Yeni Öğrencilerin Üniversiteyi Tercih Sebeplerinin Analizi (Eğitim Yoluyla Kalkınma Şemsiye Grubu)

Başlama Tarihi : 2019-10-07
Bitiş Tarihi : 2020-10-06
Tamamlandı Tarihi : 2022-05-12
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Ahmet GÖÇEN, İrfan ARIKAN, Gürkan ÇETİN, Sedat ŞEN, Fatih Mehmet CİĞERCİ, Ragıp TERZİ, Hatice PARMAKSIZ, Zekai AYIK, Mesut YILDIRIM
Anahtar Kelimeler : Uyum Programı, Üniversite, Tanıtım, Rehberlik, Tercih Sebepleri

Proje Adı: Artificial Intelligence Education For Children (AB Yapay Zeka)

Başlama Tarihi : 2019-09-01
Bitiş Tarihi : 2021-08-31
Tamamlandı Tarihi : 2022-04-30
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Ragıp TERZİ
Anahtar Kelimeler :

Proje Adı: ÖĞRETMENLERİN ANLAMLI İŞ ALGILARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Başlama Tarihi : 2019-07-25
Bitiş Tarihi : 2020-01-25
Tamamlandı Tarihi : 2019-08-02
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Ragıp TERZİ
Anahtar Kelimeler :

Proje Adı: Akademisyenlerin Öğretimsel Niteliklerinin Geliştirilmesi (Eğitim Yoluyla Kalkınma Şemsiye Grubu)

Başlama Tarihi : 2019-07-05
Bitiş Tarihi : 2021-01-05
Tamamlandı Tarihi : 2021-04-05
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Bürhan AKPUNAR, Fatih Mehmet CİĞERCİ, Mesut YILDIRIM, Sedat ŞEN, İbrahim YILDIRIM, Ragıp TERZİ, Derya EVRAN
Anahtar Kelimeler : Akademisyen niteliği, pedagojik yeterlikler, andragojik nitelikler, didaktik beceriler, öğretimsel nitelikler

Proje Adı: A NON-DIAGNOSTIC ASSESSMENT FOR DIAGNOSTIC PURPOSES: Q-MATRIX VALIDATION AND ITEM-BASED MODEL FIT EVALUATION FOR THE TIMSS 2011 ASSESSMENT

Başlama Tarihi : 2018-09-10
Bitiş Tarihi : 2019-03-10
Tamamlandı Tarihi : 2019-01-22
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Ragıp TERZİ
Anahtar Kelimeler :
Sistemde kayıtlı patent kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı tasarım kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı sanat kaydı bulunamadı!

Bilimsel Faaliyetler

Kuruluş Adı: Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Derneği - EPODDER

Üyelik Durumu : Üye
Başlama Tarihi :2018
Bitiş Tarihi :

Kuruluş Adı: National Council on Measurement in Education - NCME

Üyelik Durumu : Üye
Başlama Tarihi :2013
Bitiş Tarihi :

Yayın Adı : Harran Education Journal / Harran Maarif Dergisi

Yazar Bilgisi : UÇAN SERKAN, TERZİ RAGIP, AKPINAR BURHAN
Görevi : Editör
Yayın Dili Adı : İngilizce
Erişim Türü Adı : Elektronik
Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Başlama Tarihi :01.01.2019
Bitiş Tarihi :

Yayın Adı : International Journal of Assessment Tools in Education

Yazar Bilgisi : TERZİ RAĞIP
Görevi : Yayın Kurulu Üyeliği
Yayın Dili Adı : İngilizce
Erişim Türü Adı : Basılı
Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Başlama Tarihi :
Bitiş Tarihi :

Yayın Adı : Harran Maarif Dergisi

Yazar Bilgisi : AKPUNAR BÜRHAN,UÇAN SERKAN,TERZİ RAGIP,CİĞERCİ FATİH MEHMET
Görevi : Editör
Yayın Dili Adı : Türkçe
Erişim Türü Adı : Basılı
Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Başlama Tarihi :01.01.2019
Bitiş Tarihi :

Yayın Adı : Harran Maarif Dergisi

Yazar Bilgisi : UÇAN SERKAN, TERZİ RAGIP
Görevi : Editör
Yayın Dili Adı : Türkçe
Erişim Türü Adı : Elektronik
Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri
Başlama Tarihi :01.01.2016
Bitiş Tarihi :

Yayın Adı : Harran Maarif Dergisi

Yazar Bilgisi : IŞIK MAHMUT, TERZİ RAGIP, ARIKAN İRFAN
Görevi : Editör
Yayın Dili Adı : Türkçe
Erişim Türü Adı : Elektronik
Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Bilim Alanı
Başlama Tarihi :01.01.2022
Bitiş Tarihi :

Yayın Adı : Harran Maarif Dergisi

Yazar Bilgisi : TERZİ RAGIP
Görevi : Editör
Yayın Dili Adı : Türkçe
Erişim Türü Adı : Basılı
Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Başlama Tarihi :
Bitiş Tarihi :

Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı

Bilim Alanı : Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Anahtar Kelimeler :
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme



Güncelleme Tarihi : 2024-01-08 11:02:27

Başarılar & Tanınırlık

TÜBİTAK Ufuk 2020 Eşik Üstü Ödülü

2021

TÜBİTAK Ufuk 2020 Eşik Üstü Ödülü

TÜRKİYE

Duyurular & Dokümanlar

Sistemde kayıtlı duyuru kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı döküman kaydı bulunamadı!