Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 24.11.2024 03:43:24
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 12.09.2024 07:09:20
HÜBAP Son Veri Güncelleme Tarihi : 24.11.2024 13:11:09
Kişisel Bilgiler
DR. ÖĞR. ÜYESİ ZEKAİ AYIK
- E-posta: zekaiayik@harran.edu.tr
- Adres: -
- İş Tel (Dahili): 0 (414) 318 30 00 / 1611
- Bağlı Birimi : Zihin Engelliler Eğitimi
- Web Adresi: https://havis.harran.edu.tr/zekaiayik
Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Doktora
2018 - 2021
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (DR)/
Tez Adı: Development of the multimodal text design training model for science teachers of gifted students: An educational design research
Yüksek Lisans
2016 - 2017
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/
Tez Adı: Understanding progressive nature of science based on history and philosophy of science perspective: Thomson, Rutherford and Bohr atom theories
Lisans
2015 - 2015
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ/FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/
Tez Adı: ---
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
- 2017 - 2022
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ /
- DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
- 2022 -
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ / ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
YÖNETİMSEL GÖREVLER
- Bölüm Başkanı
- 2022 -
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
- Fakülte Kurulu Üyeliği
- 2022 -
- HARRAN ÜNİVERSİTESİ
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
Yönetilen tez bilgisi bulunamadı.
Dersler
VERİLEN DERSLER
Öğretmenlik Uygulaması II,2023-2024,Lisans (Türkçe)
Ozel Eğitim ve Kaynaştırma (Fen Bilgisi Öğretmenliği),2023-2024,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması I,2023-2024,Lisans (Türkçe)
Ozel Eğitim ve Kaynaştırma (Müzik Öğretmenliği),2023-2024,Lisans (Türkçe)
Ozel Eğitim ve Kaynaştırma (İngilizce Öğretmenliği),2023-2024,Lisans (Türkçe)
Ozel Eğitim ve Kaynaştırma (Sınıf Öğretmenliği),2023-2024,Lisans (Türkçe)
Matematik Eğitiminde Kaynaştıma Uygulamaları,2023-2024,Lisans (Türkçe)
Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi,2023-2024,Lisans (Türkçe)
Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması II,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Özel Eğitim ve Kaynaştırma,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Üstün Zekalı Öğrencilere Matematik Eğitimi,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Disiplinlerarası Fen Eğitimi,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması I,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Matematik Eğitiminde Kaynaştıma Uygulamaları,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Ozel Eğitim ve Kaynaştırma,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Ozel Eğitim ve Kaynaştırma (İlköğretim Matematik Öğretmenliği),2022-2023,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Özel Eğitim,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Ozel Eğitim ve Kaynaştırma (Fen Bilgisi Öğretmenliği),2021-2022,Lisans (Türkçe)
Özel Öğretim Yöntemleri,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları (Sınıf Öğretmenliği),2021-2022,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması I,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Özel Eğitim (Fen Bilgisi Öğretmenliği),2021-2022,Lisans (Türkçe)
Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Bilimin Doğası ve Öğretimi,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Üstün Zekalı Öğrencilere Matematik Eğitimi,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Disiplinlerarası Fen Eğitimi,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Genel Biyoloji Laboratuvarı,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Genel Kimya Laboratuvarı I,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Genel Biyoloji Laboratuvarı II,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : The Relationship between Giftedness and Sex and Children’s Theory of Mind Skills and Social Behavior
Dergi Adı : Children-Basel
Cilt : 11
ISSN : 2227-9067
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : Comprehensive Science Mapping of STEM Studies in Gifted Education: STEM Studies in Gifted Education
Dergi Adı : Journal of Turkish Science Education
Cilt : 21
ISSN : 1304-6020
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : Adaptation of Teachers' Competency for Meeting the Instructional Needs of Gifted Students Scale and Investigation of Some Variables
Dergi Adı : Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
Cilt : 12
ISSN : 2148-2314
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : Deployment of Gestures in the Semiotic Construction of Scientific Knowledge: A Systemic Functional Approach on Pedagogic Semiosis
Dergi Adı : Semiotica
Cilt :
ISSN : 1613-3692
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Enrichment Studies in Gifted Education: A Bibliometric Analysis with RStudio
Dergi Adı : Participatory Educational Research (PER)
Cilt : 10
ISSN : 2148-6123
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Assessment of Creativity in Artifacts Designed by Gifted Students: A Social Semiotic Multimodal Perspective
Dergi Adı : Boğaziçi Eğitim Dergisi
Cilt : 40
ISSN : 2822-5600
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Öğretmenlerin Öğretim Sürecinde Sundukları Akademik Desteği Uyarlayabilme Yetkinlikleri Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması
Dergi Adı : Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Cilt :
ISSN : 1302-52602-2850147
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : A Study on Effects of Multimodal Science Text Design on Meaning- Making of Science Content: Science Teachers’ Perspectives
Dergi Adı : Elementary School Forum (Mimbar Sekolah Dasar)
Cilt : 8
ISSN : e-ISSN 2502-4795
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : How Pre-Service Science Teachers Use University Library Facilities? Information Literacy and Scientific Literacy Perspectives
Dergi Adı : Bilgi ve Belge Araştırmaları
Cilt :
ISSN : e-ISSN 2148-8975
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : A Study on Demonstration of the Nature of Science in Science Textbooks: History and Philosophy of Science Perspectives
Dergi Adı : Jurnal Pendidikan IPA Indonesia
Cilt : 9
ISSN : 2089-4392
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : Teaching of the NOS in Physics and Chemistry Education: Odds and Evens
Dergi Adı : HARRAN
Cilt : 4
ISSN : 2564-761X
Yayın Tarihi : 2019
Makale Adı : Homo Semioticus in Science Clasroom: How Future’s Science Teachers Facilitate Meaning-Making of Science Concepts as Citizens of Digital Age?
Dergi Adı : European Journal of Education Studies
Cilt : 6
ISSN : 2501-111
Yayın Tarihi : 2019
Makale Adı : Adaptation of Teachers' Competency for Meeting the Instructional Needs of Gifted Students Scale and Investigation of Some Variables
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Comprehensive science mapping of STEM studies in gifted education
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :
Makale Adı : List of Reviewers Contributing to Volume 32, 2023
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :
Makale Adı : The Relationship between Giftedness and Sex and Children’s Theory of Mind Skills and Social Behavior
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Deployment of gestures in the semiotic construction of scientific knowledge: a systemic functional approach on pedagogic semiosis
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Öğretmenlerin Öğretim Sürecinde Sundukları Akademik Desteği Uyarlayabilme Yetkinlikleri Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :
Makale Adı : The ameliorative effects of dietary rosemary (Rosmarinus officinalis) against growth retardation, oxidative stress, and immunosuppression induced by waterborne lead toxicity in …
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Deployment of gestures in the semiotic construction of scientific knowledge: a systemic functional approach to pedagogic semiosis
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Enrichment Studies in Gifted Education: A Bibliometric Analysis with RStudio
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :
Makale Adı : List of Reviewers Contributing to Volume 30, 2021
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı :
Makale Adı : DEVELOPMENT OF THE MULTIMODAL TEXT DESIGN TRAINING MODEL FOR SCIENCE TEACHERS OF GIFTED STUDENTS: AN EDUCATIONAL DESIGN RESEARCH
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Utilization of Library Facilities by Pre-Service Science Teachers: Information Literacy and Scientific Literacy Perspectives
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı :
Makale Adı : List of Reviewers Contributing to Volume 29, 2020
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Development of the multimodal text design training model for science teachers of gifted students: an educational design research
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı : 1
Makale Adı : A Study on Effects of Multimodal Science Text Design on Meaning-Making of Science Content: Science Teachers' Perspectives.
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı : 2
Makale Adı : A study on demonstration of the nature of science in science textbooks: History and philosophy of science perspectives
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 7
Makale Adı : HOMO SEMIOTICUS IN SCIENCE CLASSROOM: HOW FUTURE’S SCIENCE TEACHERS FACILITATE MEANING-MAKING OF SCIENCE CONCEPTS AS CITIZENS OF DIGITAL AGE?
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Teaching of the NOS in Physics and Chemistry Education: Odds and Evens
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Özel Yetenekli Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Fen Öğretim Model Tasarımı ve Uygulanması: Multi-Semiotic Model
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı :
Makale Adı : An Analysis of Turkish Elemntary Science Textbook: How Meaning-Making Affordances are Constructed by Different Semiotic Modes
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı :
Makale Adı : UNDERSTANDING THE PROGRESSIVE NATURE OF SCIENCE BASED ON HISTORY AND PHILOSPHY OF SCIENCE: THOMSON, RUTHERFORD AND BOHR ATOM THEORIES
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı : 1*
Makale Adı : Revealing Students’ Conceptions of Atom Models
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı :
Makale Adı : UNDERSTANDING PROGRESSIVE NATURE OF SCIENCE BASED ON HISTORY AND PHILOSOPHY OF SCIENCE PERSPECTIVE: THOMSON, RUTHERFORD AND BOHR ATOM THEORIES
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Progressive Nature of Science based on History and Philosophy of Science Perspective: Thomson, Rutherford and Bohr Atom Theory
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı :
Makale Adı : 1GIFTLED Yöntemine Giriş
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eitimi Kongresi
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Makale Adı : 1Įvadas į GIFTLED metodą
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Assessment of Creativity in Artifacts Designed by Gifted Students: A Social Semiotic Multimodal Perspective
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Bildiri Adı : Multimodal Viewings of Pre-Service Mathematics Teachers about Gifts and Talents
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AYIK ZEKAİ
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim>Özel Yetenekliler Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 07.07.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :10.07.2022
Bildiri Adı : Consuming “Energy”: the recontextualization of a scientific concept in nutrition ads
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : MOLINARI CECILIA, AYIK ZEKAİ
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi>Kimya Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 03.07.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :07.07.2022
Basım Tarihi :10.07.2022
Bildiri Adı : Özel Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Multimodal Metin Tasarım Becerilerinin Geliştirilmesi: Bir Eğitim Tasarım Araştırması
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AYIK ZEKAİ, COŞTU BAYRAM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Eğitim>Özel Yetenekliler Eğitimi>Multimodal Tasarım
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.05.2021
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :21.05.2021
Bildiri Adı : Science Teacher in Gifted Classroom: Developing a Representational Competency Rubric Regarding Multimodal Orchestration
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : GÜL MUHAMMET DAVUT,AYIK ZEKAİ,COŞTU BAYRAM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Özel Eğitim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.11.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.11.2019
Basım Tarihi :17.11.2019
Bildiri Adı : Özel Yetenekli Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Fen Öğretim Model Tasarımı ve Uygulanması: Multi-Semiotic Model
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AYIK ZEKAİ,GÜL MUHAMMET DAVUT,COŞTU BAYRAM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Özel Eğitim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 10.10.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :12.10.2019
Basım Tarihi :20.10.2019
Bildiri Adı : An Analysis of Turkish Elemntary Science Textbook: How Meaning-Making Affordances are Constructed by Different Semiotic Modes
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AYIK ZEKAİ,GÜL MUHAMMET DAVUT,de RENNIE CECILIA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 15.07.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :19.07.2019
Basım Tarihi :28.07.2019
Bildiri Adı : Progressive Nature of Science based on History and Philosophy of Science Perspective: Thomson, Rutherford and Bohr Atom Theory
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AYIK ZEKAİ,COŞTU BAYRAM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 04.07.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :07.07.2017
Basım Tarihi :06.08.2017
Bildiri Adı : Revealing Students’ Conceptions of Atom Models
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÇELİK BENZEGÜL,AYIK ZEKAİ,COŞTU BAYRAM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.05.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :20.05.2017
Basım Tarihi :19.06.2017
Bildiri Adı : Özel Yetenekli Öğrencileri STEAM Eğitiminde Desteklemek İçin Yenlikçi Bir Yöntem: GIFTLED Projesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AYIK ZEKAİ, GÜL MUHAMMET DAVUT
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Yetenekliler Eğitimi>Özel Yetenekliler Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 02.11.2023
Etkinlik Bitiş Tarihi :04.11.2023
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETMENLERİNİN FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM VE DİJİTAL ARAÇ-TEKNOLOJİ KULLANMA YETKİNLİKLERİNİN ARAŞTIRILMASI
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AYIK ZEKAİ,GÜL MUHAMMET DAVUT,AKGÜL SAVAŞ,LEANA TAŞCILAR MARİLENA ZİNOVİA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Yetenekliler Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 06.05.2024
Etkinlik Bitiş Tarihi :08.05.2024
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Özel Yetenekli Öğrencilerin Öğretmenlerinin Akademik Destek Uyarlama Yetkinlikleri Üzerine Bir Araştırma
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : AYIK ZEKAİ, GÜL MUHAMMET DAVUT
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Özel Yetenekliler Eğitimi>Özel Yetenekliler Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 25.10.2023
Etkinlik Bitiş Tarihi :27.10.2023
Basım Tarihi :
Ulusal - Uluslararası Grafiği
Toplam Kitap Sayısı : 1
Kitap Adı : 21. Yüzyılda Öğretmen Becerileri
Yazar Adı : CİĞERCİ FATİH MEHMET, AYIK ZEKAİ
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim/Öğretim Teknolojileri
Yayın Evi : Nobel Akademik
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :ISBN: 978-625-417-865-5
Basım Türü :Basılı
YIL :2022
Proje&Patent&Tasarım
Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 5
Proje Adı: LEAD "Learning in difficult times"
Bitiş Tarihi : 31.05.2024
Proje Konusu : 2021-2-TR01-KA210-ADU-000050028
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Avrupa Birliği
Güncelleme Tarihi : 2024-07-02 14:22:58
Proje Adı: GIFTLED: A ‘’Learn by Design” - Digital Toolkit to Include Gifted Individuals in STEAM Education
Bitiş Tarihi :
Proje Konusu : Üstün yetenekli öğrencilerin STEAM eğitiminde Artırılmış Gerçeklik ve Dijital Tasarım uygulamalarının "Learning by Design" yaklaşımı içerisinde kullanımı için yöntem, kaynak ve araçların geliştirilmesi
Proje Konum : Yürütücü
Proje Türü : Avrupa Birliği
Güncelleme Tarihi : 2023-12-28 09:02:15
Proje Adı: Şanlıurfa Üstün Zekalılar ve Yetenekliler Eğitim Merkezi
Bitiş Tarihi : 31.08.2022
Proje Konusu : Şanlıurfa Üstün Zekalılar ve Yetenekliler Eğitim Merkezinin kurulması ve pilot denemeleri.
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)
Güncelleme Tarihi : 2024-07-02 14:17:26
Proje Adı: BYOD as educational method leading to improve employability of adults with intellectual disability
Bitiş Tarihi : 30.12.2022
Proje Konusu : European Union, through its politics, make efforts to fully integrate persons with intellectual disabilityinto society. According European Commission: ”Everyone has the right to quality and inclusiveeducation, training and life-long learning that develops key competences and basic skills. Keycompetences and basic skills are needed by all for personal fulfilment and development,employability, social inclusion and active citizenship.”The determinant of inclusion of adults with intellectual disability is the quality of life of this group. Thequality of life of these people concerns areas such as: independent living, work, interpersonal andsocial skills, security and others.Thus, the system of education and support for people with intellectual disabilities must be constantlydeveloped.Today’xxs world is being more and more based on the internet, social media, digital equipment andmobile apps. Ability to use the Internet, finding information, resources and interact with others isbecoming a daily necessity and is becoming a basic skill required even in workplaces that do notrequire any specific qualification. Adults with intellectual disability, as the rest of society, usesmartfons, tablets, less often smartwatches with internet access. But, as shows short research madeby partners, the possibility which are delivered by devices in connection with internet are hardly used.What more, teachers/trainers have really low knowledge on how this chance can be used ineducational process.BYOD - ”Bring Your Own Device” is a method used in university education and in business. Partnersof the project found this idea promising in education and therapy of adults with intellectual disabilityleading to entering to labour market. First of all the method is attractive, motivating and gives new,useful and well accepted in society skills. Second, there are applications which can be useful not onlyin searching job, but also in its maintaining.The project target groups are teachers, trainers, coaches of adults with intellectual disability. In theproject new methodology will be elaborated and proposed to be included in professional activity. Thisgroup will be equipped with a large set of materials and courses plus possibility to exchangeexperiences with other professionals.Second target group are adults with intellectual disability who are not participants of formal educationand they have a developmental opportunity to work.Project objectives are:creating equal opportunity - elaborated methodology on how to apply new technologies in educationalprocess brings equality in using ICTpromoting independent living - better preparing for job, motivating and ability to maintain job leads toindependency in everyday lifedelivering new methodology which can be applied in efficient education of persons with intellectualdisability - improving and enhancing educational offer of different centers supporting persons withintellectual disability.
Proje Konum : Yürütücü
Proje Türü : Avrupa Birliği
Güncelleme Tarihi : 2023-10-08 12:19:58
Proje Adı: Harran Üniversitesi Uyum Programı ve Yeni Öğrencilerin Üniversiteyi Tercih Sebeplerinin Analizi
Bitiş Tarihi : 29.10.2020
Proje Konusu : Harran Üniversitesi Uyum Programı ve Yeni Öğrencilerin Üniversiteyi Tercih Sebeplerinin Analizi adlı çalışma kapsamında 5 günlük oryantasyon programı ve etkinlik değerlendirme çalışmaları yapıldı. 2 bursiyer de projede görev aldı.
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : ARAŞTIRMA PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2023-04-04 23:37:24
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (HÜBAP) : 3
Proje Adı: GIFTLED: A "LEARN BY DESİNG" -DİGİTAL TOOLTİK TO INCLUDE GİFTED INDİVİDULAS İN STEAM EDUCATİON
Bitiş Tarihi : 2024-12-30
Tamamlandı Tarihi : 2024-12-31
Proje Bilim Dalı : Fen Bilimleri
Proje Durum : Devam Ediyor
Ekip : Zekai AYIK, Mustafa DURGUN
Anahtar Kelimeler :
Proje Adı: BYOD as educational mehod leading to improve employability of adults with intellectual disability
Bitiş Tarihi : 2022-12-30
Tamamlandı Tarihi : 2023-11-02
Proje Bilim Dalı : Sosyal Bilimler
Proje Durum : Bitti
Ekip : Zekai AYIK, İrfan ARIKAN, Abdullah Cevdet KIRIKÇI, Gürkan ÇETİN, Mehmet Emin USTA, Orhan BOZBEY, Hatice Kübra BİÇER
Anahtar Kelimeler :
Proje Adı: Harran Üniversitesi Uyum Programı ve Yeni Öğrencilerin Üniversiteyi Tercih Sebeplerinin Analizi (Eğitim Yoluyla Kalkınma Şemsiye Grubu)
Bitiş Tarihi : 2020-10-06
Tamamlandı Tarihi : 2022-05-12
Proje Bilim Dalı : Eğitim Bilimleri
Proje Durum : Bitti
Ekip : Ahmet GÖÇEN, İrfan ARIKAN, Gürkan ÇETİN, Sedat ŞEN, Fatih Mehmet CİĞERCİ, Ragıp TERZİ, Hatice PARMAKSIZ, Zekai AYIK, Mesut YILDIRIM
Anahtar Kelimeler : Uyum Programı, Üniversite, Tanıtım, Rehberlik, Tercih Sebepleri
Bilimsel Faaliyetler
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Anahtar Kelimeler :
Özel Yetenekliler Eğitimi
Güncelleme Tarihi : 2024-01-11 00:26:44